29 juni 2009

Blijven staan

Deel 1

Als je iets verlangt of verwacht,
ben je kwetsbaar voor macht.
na verwachting komt teleurstelling,
en zo val je van een helling.

Je bent kwetsbaar voor macht als je niet voldaan bent,
en dat is gevaarlijk als je de gevolgen niet kent.
dingen die je mist maken je kwetsbaar,
ook al klinkt dat een beetje raar.

mensen kunnen je er mee manipuleren,
en dan heb je vaak niets om het af te weren.
Ze geven wat je mist en gebruiken dat om iets van je af te nemen,
En dan is er een ander stukje van je geluk(jezelf) verdwenen.

zo gaat dit over en weer,
en dit gebeurd keer op keer.
geven en nemen is wat jouw word geleerd,
maar dit is eigenlijk verkeerd.

Je hoort te geven zonder het te verliezen,
en dat doe je door voor onvoorwaardelijke liefde te kiezen.
dat kan alleen als je jezelf kan zijn,
Iemand die gelukkig is niet leid van pijn.

Als je iets wild berijken,
zul je van te voren eerst vrede met alle uitkomsten moeten krijgen.
hoe het dan ook zal gaan,
je bent dan nog steeds voldaan.

Je zet verwachting om in tevredenheid,
goed of slecht je raakt jezelf dan niet kwijt,
want je hebt vrede met wat er ook gebeurd,
En dit zorgd ervoor dat je niet meer zeurd.

Teleurstelling zal dan nooit meer bestaan,
en dan kun je als jezelf weer verder met je leven gaan.
zit er niet zo over in,
anders heb je het nooit naar je zin.

en dan zul je ook nooit gelukkig kunnen zijn,
en je snapt me wel dat is niet fijn.
wees gelukkig en blij,
dan pas ben je echt vrij.

Je kunt alleen dingen geven waar je geen waarde aan hecht,
want materie en spullen zijn niet echt.
Ze zijn maar tijdelijk en nodig om te overleven,
je hebt geen spullen nodig om liefde te geven.

Het gaat om de daad en het gebaar,
dat is liefde prachtig en waar.
Mensen worden boos als je iets niet doet,
maar weetje helemaal niets moet.

dus laat ze dan lekker boos zijn,
ook al voeld het niet fijn.
ze kiezen hier zelf voor,
houd ze een spiegel voor.

wees aardig voor ze als ze zo doen,
geef ze een knuffel of een zoen.
of spreek je hart en je gevoel,
alleen kijk uit bij sommige mensen is dit niet cool.

sommige zijn niet te berijken,
het is beter om die personen te ontwijken.
dit zijn moeilijke situaties,
en heftige relaties.

je hebt verantwoordelijkheid voor je eigen leven,
en dat doe je door jezelf en andere liefde te geven.
Als je je nergens aan hecht,
ontstaat er geen gevecht.

Regels zijn voor egoisten nog nodig,
maar voor mensen die in liefde leven overbodig.
omdat die de wetten van god en de natuur niet zijn vergeten,
dit is gewoon onvoorwaardelijke liefde en zuiver weten.

en deze zijn eerlijk en rechtvaardig,
en hiermee ben je het leven waardig.
alles zit van binnen volg je hart en gevoel,
dan zie je ook je levensdoel.

Deel 2

je kunt alles in je leven verliezen,
door voor onvoorwaardelijke liefde te kiezen.
Ook al beland je als een zwerver op straat,
het is je eigen liefde die over jouw waakt.

je levens situatie is misschien niet fijn,
maar accepteer het en doe jezelf geen pijn.
kijk wat je eraan kunt doen,
als je in liefde leeft zal er iemand zijn met een zoen.

De wereld en maatschappij zijn egoistisch ingesteld,
een paar mensen hebben ons afhankelijk gemaakt van geld.
zij geven helemaal niets om de mensen,
alleen maar om geld en hun egoistische wensen.

maar weet je ze zijn gewoon nog niet zo slim,
ze gaan alleen maar voor gewin.
die mensen kunnen niet overleven in een wereld vol met hartelijke daden,
het kan hun ego niet opladen.

ik ben blij dat de maatschappij nu stuk gaat,
want deze is gebaseerd op macht en haat.
het is verouderd en past niet meer bij de liefdadige mensen van deze tijd,
vanaf ons geboorte raken we ons mooie goddelijke kern er in kwijt.

het dwingt ons vaak verkeerde dingen te doen,
omdat we afhankelijk zijn van poen.
wees niet bang in deze crisis of wat er ook gaat gebeuren,
Ik schrijf dit om jullie hoop te geven en op te beuren.

Het is mijn levensdoel om liefde te zaaien,
En mensen hun zorgen weg te laten waaien.
wees niet bang voor niets en niemand,
want dat is niet jouw natuurlijke kant.

Mensen dzitten egwon nog te veel in hun hoofd,
en dat is wat hun hartje dooft,
media en reclame proberen ons angtig te maken,
Maar doe dat niet en ga je lekker in het leven vermaken.

Zolang er angst is kunnen mensen niet zichzelf zijn,
en zullen ze leiden in pijn.
in werkelijkheid zijn we allemaal 1,
allemaal gelijk en zeker niet gemeen.

Niemand is minder of meer,
we zijn allemaal een toffe peer.
wees gewoon eens lief voor je medemens,
dat is iedereen zijn hartenwens.

we willen alleen maar liefde in ons leven,
maar veel mensen kunnen het niet geven.
we pesten mensen die lelijk of nerd zijn,
en we weten heus wel dat doet die mensen pijn.

Iedereen wil alleen maar geaccepteerd worden in hun hart,
maar onze gedachtes en daden worden verward.
maar zolang we elkaar niet accepteren alles en iedereen,
gaat het circeltje rond en blijven we zo gemeen.

omdat we dan denken dat we grappig zijn,
of we krijgen aandacht maar je doet mensen pijn.
ik daag je uit om te gaan leven en jezelf te blijven in wat er ook gebeurd,
en niet meer op mensen die gemeen zijn zeurd.

maar heb ze lief hoe gemeen ze ook doen,
of laat ze los en geef een lief persoon een knuffel of een zoen.
geef alleen nog aandacht aan lieve mensen,
zo zullen de gemene mensen leiden en meer naar liefde wensen.

want ze krijgen geen aandacht meer,
en je weet het dat doet zeer.
wees hard want mensen doen het zelf,
zaai geen pijn meer en verdelf.

je kunt ze advies geven of een weize uitspraak,
maar kijk uit dat je jezelf niet kwijtraak.
Ik weet hoe graag je mensen wil helpen verwantwoordelijkheid voor zichzelf te nemen,
ze zullen je hulp afwijzen en proberen jouw te laten wenen.

deze mensen willen de waarheid nog niet zien,
en dat is niet wat jij of ik verdien.
en mensen die niet willen luisteren kunnen niet luisteren,
probeer het ze stiekem soms in hun oor te fluisteren.

leer jezelf en anderen te vergeven,
en blijf niet aan je schulden en zorgen kleven.
wees tevrede met heel het leven,
ook al zit het wel eens tegen.

ik probeer deze boodschap overal te zaaien,
en heb loop continu in mensen hun levens te graaien.
ze vinden het niet leuk maar het is mooi wat ik wil vertellen,
maar ik mag ze geen vragen stellen.

ik ben onder de mensen juist vaak eenzaam en voel me alleen,
want veel mensen om me heen zijn gemeen.
ook heb ik veel lieve mensen in mijn leven,
en ik kan echt 100% om beide groepen mensen geven.

maar de ervaring van eenzaamheid verschillen veel,
als ik alleen ben voel ik me juist heel.
maar onder veel mensen voel ik me niet fijn,
ze stralen geen liefde uit want ze hebben pijn.

en die pijn is waar ze bij jouw ook op doelen,
zodat ze zich zelf weer beter voelen.
In plaats van om hulp te vragen,
gaan ze aan je lopen knagen.

soms zijn mensen gemeen tegen me en kan ik er niet mee omgaan,
ik probeer rustig te blijven en te blijven staan.
op sommige momenten ben ik moe,
en maak ik opmerkingen zo dom als een koe.

maar bied dan netjes mijn excuses aan,
word die niet geaccepteerd laat ze dan maar in die waan.
dan vergeef ik het mezelf dan ben ik nog voldaan,
Omdat ik weet dat ik het beste heb gedaan,

Stel geen eisen aan mensen,
Je hoeft niets te wensen.
Accepteer dingen, situaties en iedereen zoals ze zijn,
Een crimineel, een verloren persoon of een overdosis pijn.

Deze pijn heb je jezelf aangedaan,
En dat is een verkeerde waan.
Tuurlijk zijn veel mensen gemeen,
En velen hebben een hart van steen.

Deze mensen veranderen niet zolang jij niet het voorbeeld geeft,
en in voorledig in overgave en liefde leeft.
Ik hoop dat jullie nu wakker zijn,
alle dingen die nu gebeuren zijn juist fijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten