29 juni 2009

Onvoorwaardelijke Liefde

Ik voel me niet begrepen en eenzaam,
Het is niet dat ik me er voor schaam.
Ik vind het belangrijk om je gevoel te uiten,
het kan me niet schelen dat er dan mensen gaan muiten.

Liefde is iets wat ik goed begrijp,
maar hoe komt het dan dat ik telkens misgrijp.
Ik weet dat ik echte liefde kan laten zien,
en ook dat ik het ontvangen ervan verdien.

De 'liefde' die ik krijg is niet de liefde die ik bedoel,
deze liefde voeld totaal niet cool.
Liefde komt uit het hart en kent geen grenzen,
Als je liefde begrijpt hoef je verder niets te wensen.

Liefde kan je niet geven als je er iets voor terug verwacht,
Dit is ruilhandel en dit kan leiden tot macht.
Je ziet het gebeuren in veel relaties tegenwoordig,
Ik vind dit om te huilen en echt heel slordig.

Liefde kun je alles mee doen,
en dat kun je niet met poen.
Met liefde kun je geluk, plezier en vreugde maken,
en met deze dingen zal alles beter smaken.

Als je iets doet met plezier,
zorgd dit ook bij anderen voor vertier.
Dit kan alleen als je het met liefde doet,
met liefde doe je alles perfect en goed.

Leren is alleen leuk als je het met liefde doet,
maar het is geen liefde meer als het moet.
Liefde is wie je bent,
maar het is alsof iedereen het ontkent.

Het woord moet bestaat niet,
dit woordje doet veel verdriet.
Wat mensen in hun hartje plaatsen,
dan veranderd het in ijs en kun je er op schaatsen.

Je hebt dan een koud hart,
en dat is waarmee haat word verward.
Maar je bent dan gewoon jezelf niet,
dat is het punt dat je de haat ziet.

Je geeft andere de schuld van jouw verdriet,
Maar jij bent degene die je hartje verliet.
Je spiegeld nu je eigen gedrag in anderen,
En het word tijd dat je dat gaat veranderen.

Ik kan nog wel een tijdje door dichten,
want heb nog veel meer inzichten.
Ja dit gedichtje heeft nick geschreven,
En heb alleen in mijn hartje gekeken.

Deze woorden komen vannuit mijn hart,
dat is waarom je me al snel met een ander verward.
want jij bent mij en ik ben jouw,
En ik schud dit niet uit mijn mouw.

Deze dingen heb ik zelf in het leven uitgezocht,
En die wijsheid en kennis heb ik niet met geld gekocht.
Ik schreef dit gedicht met mijn ogen dicht,
Zonder bronnen of een rijmoverzicht.

Geen internet of andere larikoek,
Of kopietjes of een goed boek.
Dit gedicht heb ik zelf gemaakt,
en ik hoop dat het je raakt.

Hey ik heb hier een kwartier over gedaan,
maar de tijd leek wel stil te staan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten