26 juli 2009

De weg naar huis

Liefde is geen waan,
Het is de waarheid van het bestaan.
Ervaar je intens liefde en geluk,
Dan kan echt niets meer stuk.

Je zit nu in je eigen hart,
waarbij niets je meer verward.
je ziet dingen zoals ze werkelijk zijn,
en dit doet je niet meer pijn.

want deze liefde is zo warm en fijn,
dat je voor altijd deze liefde wilt zijn.
je begrijpt de wereld heel goed,
en je snapt waarom iedereen minder wijze dingen doet.

je ziet al het leed dat de wereld ervaard,
vol met pijn, verdriet angsten en haat.
hierin heb je jezelf vast wel eens verloren,
En kon je je eigen hart niet meer horen.

je voeld een diep mededogen voor andere mensen,
en geluk is alles wat je ze wilt wensen.
maar wees bewust en weet dat deze pijn niet van jouw is,
dat is meeleiden en geen meeleven en dat zit goed mis.

emoties en pijn veroorzaken mensen zelf,
het zijn uitlaatkleppen voor hun pijn en verdelf.
omdat ze iets niet konden aanvaarden of accepteren,
of van hun fout wilde leren.

dan geven emoties een oplossing en uitweg,
maar wees eens eerlijk naar jezelf zeg.
de keus om gelukkig of ongelukkig te zijn kun je zelf maken,
dit gaat makkelijker als je begint te ontwaken.

het is mogelijk door je wil voor geluk te activeren,
en te beginnen met van je fouten te leren.
Nare emoties zijn tekens dat je gevallen bent,
sta op lief wezentje dat nu even geen liefde kent!

laat de emoties niet overheersen,
en leer jezelf eventjes beheersen.
probeer je problemen en pijn niet weg te geven,
maar los ze zelf op en begin naar geluk te streven.

laat de emoties er eventjes zijn,
maar doe anderen mensen geen pijn.
je kunt beter huilen dan kwaad doen,
mischien krijg je dan wel een knuffel of een zoen.

boos zijn is eigenlijk ook een vorm van verdriet,
mischien omdat iemand jouw liefde niet ziet.
of omdat je iets van iemand eisde,
en diegene jouw daar even op weisde.

iets eisen is iemand iets opleggen,
maar dat heb jij niet voor het zeggen.
dit is niet gebaseerd op liefde of geluk,
want dingen eisen en opdringen maken iemand stuk.

laat anderen niet met jouw meeleiden,
stop tegen het leven te streiden.
gun anderen het geluk,
en maak hun geluk niet stuk.

je kunt om mededogen vragen,
maar als ze het niet geven begin niet te klagen.
het is jouw pijn en verdriet,
ik hoop dat je dit even ziet.

sommige mensen vinden het niet fijn om dat aan te horen,
omdat ze bang zijn dat je hun geluk zal verstoren.
ze hebben hier geen zin in of voelen zichzelf misschien wel rot,
accepteer hun, heb ze lief en doe niet bot.

respect is iemand geluk en liefde wensen,
alleen word dit anders gezien door mensen.
respect is niet iemand laten meeleiden,
veel mensen laten zich hierdoor verleiden.

respect is meevoelen, begrijpen en meeleven,
en dat is vooral ook de waarheid geven.
iemand die wil helpen bedoeld het goed,
maar je kan niet verwachten dat men dat voor je doet.

de waarheid doet pijn en daar ga je je tegen verweren,
waardoor je hem/haar met een goed hart kan bezeren.
maar hij/zij kan jouw pijn mischien wel niet accepteren,
en dan zal diegene zich tegen jouw keren.

je stoot de liefde op deze manier af,
en dit is eigenlijk heel laf.
zo blijf je ongelukkig en laten mensen je vallen,
waardoor je misschien wel je vuisten gaat ballen.

je zult zeggen dat hij/zij je niet begrijpt,
maar nu ben jij degene die je ogen dichtknijpt.
gemene mensen spreken vaak de waarheid,
jij ziet ze als gemeen en gaat er mee in streid.

tuurlijk is het fijn als er iemand voor je is,
dat heb je vaak nodig en dat is vaak ons gemis.
toch word je sterker als je het alleen aankunt,
als dit gebeurd word je dit met liefde gegunt.

zie het als een uitdaging om sterker in het leven te staan,
en terug naar je ware ik en hart te gaan.
want als je daar bent ben je weer thuis,
en bevreid van gedachtes emoties en die nare ruis.

jaloezie, woede, zorgen en verdriet,
het zijn aanwijzingen dat je je hart verliet.
zo heb je ook stress, angst en pijn,
het zijn allemaal dingen die niet van jouw zijn.

sta in jezelf op en wees eens niet zo negatief,
laat de pijn er gewoon zijn en heb jezelf lief.
hiermee bedoel ik dat de waarheid juist heel goed en mooi kan zijn,
ook al ervaar je de waarheid als pijn.

de sleutel is eerlijk naar jezelf en anderen zijn,
dan doet de waarheid niet meer pijn maar voeld het fijn.
omarm de waarheid met heel je hart,
zodat je niet meer door leugens word verward.

neem verantwoording voor je leven,
en begin je leven lang naar waarheid en liefde te streven.
maak keuzes uit liefde en niet uit zelfzucht,
en luister alleen naar iets dat op waarheid berucht.

neem dit gedichtje nog maar even rustig door,
ik heb het beste met iedereen voor.
mijn doel is je bewust te maken,
zodat je leerd mensen met liefde te raken.

want de wereld heeft gewoon liefde nodig,
en zelfs een klein beetje is niet overbodig.
ik hoop dat je deze boodschap ontvangt,
en hierdoor meer naar liefde verlangt.

er is maar 1 sleutel in het leven,
en dat is leren liefde aan jezelf en anderen te geven.
je bent hier om liefde te zaaien,
en niet om mensen op te naaien.

eigenlijk is het levensdoel van alle mensen heel simpel,
bewustworden en leren over liefde dan slaag je met slag en wimpel.
na de dood zul je zien wat voor moois jij hebt gedaan,
dit is iets dat ik weet/geloof en is mijn waan.

ik hoop dat dit je raakt,
en je hierdoor mischien wel ontwaakt.
dan is mijn boodschap van liefde gehoord,
en ik zal er dan voor je zijn en geef je mijn woord.

ik zal je de weg naar huis wijzen,
en je naar de hemel laten reizen.
door te laten zien dat die hier is,
en ik weet dat ik me hierin niet vergis.

mijn levensdroom komt misschien wel uit,
zodra ik deze boodschapbel heb geluid.
een wens dat deze boodschap door zoveel mogelijk mensen word gehoord,
dit moet vast lukken aangezien ik alles best goed heb verwoord.

liefs nick (l)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten