29 juni 2009

Onberijkbaar

de vraag is wat doe ik hier,
Ik leef voor liefde en plezier.
Deze wereld voeld niet als thuis,
Ik voel me zo klein als een muis.

Verdwaald in deze grote chaos van mensen,
vrij zijn dat is alles wat ik heb te wensen.
De maatschappij is gebaseerd op macht en verrot,
hoe lief je ook tegen andere doet ze blijven bot.

Wanneer beseffen mensen dat het niet zo door kan gaan,
En dat ze leven in een grote waan.
Het leven gaat wel altijd over rozen,
Alleen hebben de mensen daar niet voor gekozen.

Het enige wat ik wil is liefde en rust,
Dat is mijn enige levenslust.
Alleen zijn is vaak fijn,
Maar toch hoeft het niet zo te zijn.

Het is zo moeilijk om mensen wakker te maken,
omdat ze alleen maar bezig zijn met bezit en zaken.
Dat is waarom ik graag alleen ben,
omdat ik dan mezelf volledig ken.

Ik hebt behoefte aan iets moois waarmee ik dit kan delen,
dat is hoe ik mezelf en andere kan helen.
de wereld berooft je steeds van je geluk,
En dan val je steeds weer van je kruk.

Kon ik maar zeggen wat mijn gevoel is,
Maar niemand kan luisteren en dat is wat ik mis.
het is de eenzaamheid die ontstaat,
En dat is waarom ik het hier bij laat.

Als ik het vertel word ik niet begrepen of geloofd.
en is er weer een stukje in mijn hart gedoofd.
mensen kunnen niet luisteren ze doen alsof,
daarmee voel ik me behandeld als een hoopje stof.

Je hoeft niet bang te zijn om te leven,
en ik heb dit gedicht niet voor niets geschreven.
misschien gaan de ogen van mensen straks open,
dat is het enige wat ik nog kan hopen.

op die ene dag ga je me begrijpen,
tot die tijd zal ik mijn ogen dichtknijpen.
Want jullie kunnen het niet zien,
en het gevolg is dat ik dit gevoel verdien.

kijk naar mij en zie hoe het moet,
dan is het leven weer mooi en zoet.
pak mijn hand en ga mee,
En kijk met me naar de mooie blauwe zee.

Iedereen is een engeltje vergeet dat niet,
het komt door de wereld dat je het niet ziet.
Je bent zo mooi van binnen,
je hoeft niets te winnen.

Zet alleen dat deurtje open,
want liefde kun je niet kopen.
het zit in je hart en dat weet je best,
wacht niet op de dood tot je dat beseft.

je bent nu hier dus geniet,
zing dus het hoogste lied.
een engel dat is wat je bent,
die niets anders als liefde kent.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten