25 juli 2009

Levensdoel

Dit is een onderwerp dat vele mensen bezighoud als ze de levensvragen beginnen te stellen. Ik kan alleen mijn waarheid mijn geloof hierover vertellen je kunt er zelf mee doen wat je maar wild.

Laat ik je eerst deze hele simpele vragen stellen om je op weg te helpen het doel te realiseren:
Kijk naar de wereld zoals die werkelijk is, wat zie je?
leven mensen in liefde?
is er angst en is er haat?
is er ellende en narigheid?
is er hebzucht, en macht?

zo kan ik nog eventjes doorgaan, de conclusie die ik hieruit kan trekken is dat er gewoonweg weinig liefde is op deze wereld.
mensen zeggen dat liefde blind maakt, en dat liefde pijn kan doen, maar kom op zeg! hoe kan het dan in 'gods-naam' liefde zijn? ik denk dat de meeste mensen niet eens weten wat echte liefde is, liefde is onvoorwaardelijk.

Ik ben zelf geen christen of boedhist. Ik heb niet echt een geloof, alleen mijn eigen geloof. Ik geloof niet in een god als persoon ofzo, maar ik geloof wel in liefde, schepping, en het leven en de natuur. Ik noem dat god, dus gewoon alles wat er is.

Maar nu even to the point, ik geloof dat ieder mens op aarde het doel heeft om te realiseren wie die werkelijk is, en zodra dat gerealiseerd is hier iets mee te gaan doen.

Of ook wel gezegt, stoppen met te gaan leven voor een standaard patroon leventje zoals leren, een baan zoeken, huizie kopen, trouwen, even een lekker wippie te maken(haha moest even :p) om wat kinderen op de wereld te zetten, en dan vervolgens doodgaan, en je hele familie huilend en verdrietig achter te laten omdat je er niet meer bent.
want zeg nou zelf is dit niet gewoon een hele korte samenvatting van het leven dat een 'normaal mens' leeft?

ik geloof dat je hier bent om te leren liefhebben, liefde te zaaien, mensen te helpen bewust te worden, mensen te motivieren naar liefde te streven, weisheid op te doen, zodat alle mensen met liefde de wereld een stukje mooier maken.

Heel kort gezegt gewoon dus LIEFDE ZAAIEN, en hiermee de haat en het egoisme te verdringen en uit te roeien. Zodat we zelf een mooie hemel op aarde kunnen maken.
of groeien in bewustzijn, als individueel mens, en daarna helpen het collectieve wereldsbewustzijn te helpen ontwikkelen en groeien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten