29 juni 2009

Ik heb een plan

Ik heb een plan bedacht,
En dat is niet wat jij verwacht.
Ik ben een stil binkie op de achtergrond,
maar wel iemand die altijd voor iedereen klaarstond.

Niemand is nog echt naar me toegekomen,
maar stop alsjeblieft met dromen.
je hoeft nergens bang voor te zijn,
daarmee houd je jezelf zo klein.

ik moet mezelf altijd moed in spreken,
terweil je nog nooit in mijn ogen hebt gekeken.
ik heb het altijd alleen gedaan,
en leefde in mijn eigen waan.

Maar ik heb jullie nu kijhard nodig,
want het alleen zijn is nu overbodig.
laten we met ze allen een eenheid vormen,
en ons door de haat van de wereld wormen.

ik heb een heel groot wapen,
waarmee ik de wereld die nu bestaat kapot kan maken.
en dat is een overdosis liefdadigheid,
maar jullie zijn jezelf kwijt.

Dus moet ik zorgen dat jullie stoppen jezelf af te kraken,
zodat ik van jullie ook een engel kan maken.
laaten we de wereld kijhard aanvallen,
allemaal als 1 en gelijk met ze allen!

De jeugd van tegenwoordig moet het doen,
en dat lukt niet met een dode zoen.
er moet liefde in worden geblazen,
alleen zo kun je je medemens verbazen.

er staat veel moois te gebeuren,
en ik wil dit vertellen om jullie op te beuren.
maar dan zul je eerst open moeten staan,
en met me mee willen gaan.

ik kan niet precies vertellen wat het is,
want dan gaat het goed mis.
er komt dan eerst veel pijn en verdriet naar boven,
maar de liefde zal die pijn weer doven.

maar er zit niet genoeg liefde in mij alleen,
daarom heb ik jullie nodig samen als 1!
de eerste stappen heb ik al gezet,
als je goed op mijn gedichten let.

laten we aanvallen met liefde als wapen,
onze verdediging is accepteren, vergeven en loslaten.
zo kunnen we ons tegen de macht verweren,
en onze vrijheid weer laten regeren.

de jeugd van tegenwoordig is niet tevreden,
je kunt de maatschapij niet stuk maken door regels te overtreden.
dat is wat de jongeren vergeten,
diep van binnen zou iedereen beter moeten weten.

een betere wereld kun je niet zomaar maken,
daarmee zul je eerst het slot op je hart moeten kraken.
want deze is gevuld met pijn en verdriet,
en dat is waarom je alles zo ziet.

kom op zet je hart open,
en laten we over het pad van liefde lopen.
dat is de enige weg,
kom op zeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten